maandag 26 januari 2015

Stage week 8

Week 8:
Deze week heb ik voornamelijk gewerkt aan het marktonderzoek en verschillende kleine werkzaamheden. Zo heb ik een werk bon gemaakt zodat als er op locatie bij de klant gewerkt wordt er precies kan worden opgeschreven wat er gebeurd is, hoeveel reistijd er is gemaakt, hoeveel uren er zijn gemaakt enz. Ook heb ik gebruiksaanwijzingen gemaakt voor Martien en Martin, de 2 nieuwe collega’s. Ik heb gebruiksaanwijzingen gemaakt voor Fos / Tac metingen te verrichten en om het droge stof percentage te meten. Nu weten hun ook hoe ze dit moeten doen en ze hoeven alles maar af te lezen via een A4tje. De rest van de week heb ik dus voornamelijk aan het marktonderzoek gewerkt. Dit marktonderzoek gaat over de biogasinstallaties in Groot-Brittannië. Ik heb hierbij gekeken naar de hoeveelheid biogasinstallaties. Wat voor installaties zijn het? Is het een industriële vergister, een op boerderijschaal of een gemeenschappelijke vergister? Verder staat in dit marktrapport van alles over de financiering van biogasinstallaties, de vergoeding per kWh, de warmtebonus en van alles over regelement. Ook heb ik uitgezocht of er in Groot-Brittannië een biogas organisatie actief is. Is er een mestoverschot in Groot-Brittannië en is het drogen van mest / digestaat actief? Deze vragen ga ik allemaal beantwoorden in het marktrapport. Dit is veel werk omdat ik op allerlei sites van de overheid van Groot-Brittannië moet kijken. Het leuke van dit onderzoek is toch wel dat de subsidies en bonussen per land zijn vrijgegeven. Zo hebben Engeland en Wales samen een subsidieregeling, Schotland heeft er een en Noord-Ierland. Dat zorgt voor nog meer uitzoekwerk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten