dinsdag 13 januari 2015

Week 7

De week begon weer lekker vroeg. Op maandag stond Joris Roelofs om 6:15 al aan de deur want we mochten weer naar Wezup toe. Daar gingen ze de afgelopen week de gasdaken plaatsen van de biogasinstallatie. Of ja, dat was de bedoeling, want het waaide zo hard dat het te gevaarlijk was om
de daken te monteren. De voorbereidingen hebben we maandag wel verricht voor de gasdaken want dat moest toch gebeuren. Om 3 uur ’s middags reden we weer terug naar huis toe want we moesten weer vroeg thuis zijn omdat Joris een vergadering had. Op dinsdag ben ik samen met Martien (nieuwe werknemer van Biogasplus die per 1 januari is begonnen. Hij gaat voornamelijk tekenwerk van de projecten en onderhoud van de installaties verrichten.)op pad geweest naar Aquart in Gemert om een vul luik te halen die moet worden gemonteerd in Wezup. Dit is een hydraulisch luik dat automatisch wordt geopend. Dit luik komt boven de hydrolyse te hangen. Door het luik wordt de vaste voeding in de hydrolyse gekiept. Daarna zijn we naar Horst gegaan om bij een bedrijf een roerwerk op te halen. Dit bedrijf zou dit roerwerk repareren maar het was te duur om het te maken, dus is het voordeliger om een nieuw roerwerk te kopen. Daarna hebben we deze spullen in Lierop bij de loods van Biogasplus neergelegd zodat ze vanaf daar weer verder getransporteerd kunnen worden. Op woensdag heb ik een dagje op kantoor gezeten. Daar heb ik berekend wat de kosten/opbrengsten kunnen zijn van een nieuw biogasproject. Ik heb bedacht met welke instanties je te maken krijgt voor, tijdens en na de bouw van een biogasinstallatie en wie er verantwoordelijk is. Ik heb gekeken wat de hoofdafmetingen van de installatie is en wat er allemaal voor componenten in kunnen. Ik heb gekeken wat het eisen pakket is voor een operator van een biogasinstallatie. Wat moet hij allemaal weten, welke opleiding moet hij gedaan hebben en wat voor certificaten, cursussen moet hij hebben. Wat zijn de dagelijkse werkzaamheden van een operator en welke apparatuur moet een operator hebben voor de logistiek, biologische begeleiding en veiligheid. Op donderdag hebben Bart, Martien en ik in Lierop de loods van Biogasplus opgeruimd. Dit was niet heel veel werk dus was ik ’s middags vrij. Vrijdag heb ik op kantoor voornamelijk gewerkt aan mijn eindverslag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten