maandag 14 september 2015

HD Solar week 2

Hallo allemaal,

We zijn al 2 weken onderweg in deze stageperiode.
Tijdens deze 2e week heb ik verschillende dingen gedaan:
Ik ben begonnen aan het RMA proces (troubleshooting proces) van de fabrikant SolarEdge. Aangezien er verschillende producten van SolarEdge  (omvormers, optimizers) technische mankementen krijgen moeten hier meldingen van gemaakt worden bij het Support Centre van SolarEdge. Zij bekijken dan of er een nieuw product komt of dat het mankement via een update verholpen kan worden. Als er een nieuw product moet komen dan sturen zij dit op en moet het oude (defecte) product vervangen worden en erna weer opgestuurd worden. Als dat gebeurd is maken wij een offerte voor de kosten die we gemaakt hebben om het product te vervangen en sturen dat op naar SolarEdge. Als het gewenste bedrag op de rekening is gestort is de case gesloten en de klant weer tevreden. Verder ben ik begonnen aan mijn presentatie voor de terugkomdagen voor aankomende week en heb ik nog een hoop werk aan mijn onderzoek verricht over de verduurzaming van huizen. Ik heb via een kennis van mij 4 verschillende offertes verzameld over het isoleren met polystyreen korrels en het is mij opgevallen dat er grote prijsverschillen zitten in die offertes, maar nog niet wat het verschil is tussen producten / productie. Ik ga daarvoor informatie aanvragen bij de desbetreffende bedrijven.

1 opmerking:

  1. Hoi Rens,

    Is HD solar een groot bedrijf? Hoeveel collega's heb je?

    groet Remco

    BeantwoordenVerwijderen