dinsdag 29 september 2015

HD Solar week 4

De vierde stageweek is alweer voorbij. Tijdens deze week heb ik natuurlijk weer van alles gedaan. We zijn de week begonnen met de terugkomdagen bij ons op school waar alle leerlingen die op stage zijn hun verhaal over hun bedrijf / werkervaringen verteld hebben. Ik denk dat er leuke bedrijven bij zitten waar ik misschien mijn eindstage zou kunnen gaan lopen. Duurzame teeltgerichte bedrijven zijn zeer schaars dus het is moeilijk om een leuk bedrijf te vinden. Tijdens mijn presentatie heb ik verteld hoe HD Solar te werk gaat en dat er bij een zonnestroominstallatie veel meer komt kijken dan groen bezig zijn. Ik heb onderzocht dat veel mensen een zonnestroominstallatie niet per se aan leggen omdat zij groen bezig willen zijn maar vooral omdat er een hoog rendement op een zonnestroominstallatie zit en na ± 5 รก 6 jaar je kosten hebt terugverdiend. Verder heb ik deze week op het kantoor de nodige klussen verricht, pakketten klaargezet en een installatie van 30 zonnepanelen geplaatst in Vierlingsbeek. Dit moest op een stal gemonteerd worden waar een golfplaten dak op lag, dus de constructie was anders dan bij een pannendak. Nu werd er op verschillende plekken een schroef uit het dak gehaald en vervangen door een speciale stokschroef waar aan de bovenkant de onderconstructie van de panelen kon komen liggen. Alles ging verder goed en na 4 uur lagen er 30 panelen op het dak. ​

Geen opmerkingen:

Een reactie posten