maandag 5 oktober 2015

HD Solar week 5

Stage week 5,
De helft van de stageperiode zit er alweer op. Tijdens deze week heb ik weer van alles gedaan bij HD Solar. Ik ben de week begonnen met een pakketverzending naar Sittard. Ik heb daar uitleg gegeven over het monteren van de installatie en het installeren van de omvormer. Het ging om een plat dak systeem van 10 x 290 Wp panelen. De klant zei dat hij gekozen had voor deze ‘hoog rendementspanelen’ omdat hij weinig ruimte op zijn dak had, maar toch graag (bijna) zijn totale energiekosten wilde dekken met zonne-energie. Verder heb ik deze week geleerd te werken met Ezzing, dat is een programma waarmee je via Google Earth daken bij mensen kunt intekenen en kunt berekenen hoeveel zonnepanelen zij kwijtkunnen op een dak. Donderdag heb ik geholpen met een indak systeem installatie bij een huis waarbij het dak deze week helemaal opnieuw geïsoleerd is, waar nieuwe pannen op liggen, en nu dus ook nieuwe zonnepanelen. Er zijn 57 Cis panelen op het dak gelegd (zonnepanelen die beter presteren bij diffuus licht). Afgelopen vrijdag middag hebben we in Eindhoven nog een installatie geplaatst van 24 x panelen. ​

1 opmerking:

  1. Dag Rens,

    Dat klinkt als een interessante werkweek.
    Weet je nu al precies hoe het programma Ezzing werkt? Zinvol!

    Groet, Marcia van de Wiel

    BeantwoordenVerwijderen