woensdag 21 oktober 2015

HD Solar week 7

Bloggen week 7

In deze week heb ik ein–de-lijk  duidelijkheid gekregen over mijn onderzoek. Op woensdag is Ingolf van Dooren op stagebezoek gekomen en wij zijn samen tot de conclusie gekomen dat er enige onduidelijk is ontstaan in betrekking tot mijn onderzoek over de verduurzaming van huizen. We hebben nu besloten, aangezien we nog maar 3 stageweken hebben, het onderzoek te veranderen. We hebben 2 keuzes behandeld.

-          1: Het onderzoek inkorten en een gecompliceerder werk laten zien met een duidelijke conclusie.
-          - 2: Een begin maken aan een nieuw onderzoek wat binnen 3 weken te realiseren is met aan het eind van deze 3 weken een duidelijke conclusie over het onderzoek.

We zijn samen, in overleg met mijn stagebegeleider Anko tot de uitkomst gekozen dat ik ga beginnen aan een nieuw onderzoek, met de titel:

Waarom kies ik voor zonne-energie? Onderzocht voor de particulier.
Dit onderwerp heb ik gekozen omdat steeds meer mensen nadenken over de aanschaf van zonnestroominstallaties. Vaak wordt er wel geloofd dat zonne-energie rendabel is, maar durven het risico niet om een zonnestroominstallatie aan te schaffen omdat zij met eigen ogen niet zien hoe het precies in zijn werk gaat. Wanneer er vaak één huishouden in een straat of woonwijk de stap neemt om een installatie aan te schaffen, komen er binnen de kortste tijd meer vragen naar offertes uit dezelfde straat of wijk binnen. Vaak vertelt de buurman wie de installatie geplaatst heeft enthousiast over zijn zonnestroominstallatie en hoe het hele proces in zijn werk gaat, waarna meerdere mensen het risico durven te nemen. In het onderzoek wil ik graag naar voren laten komen waarom mensen voor een zonnestroominstallatie moeten kiezen, en wat ze dan moeten kiezen.
 
Verder hebben wij het met Ingolf over mijn werkzaamheden gehad. Deze week ben ik ook direct aan de slag gegaan  met mijn onderzoek, waarin ik nu al een eind op weg ben. Verder heb ik via Ezzing nog wat installaties ingetekend en op vrijdag heb hebben we een installatie geplaatst van 24x 265 Wp JA solar  full black zonnepanelen met SolarEdge. 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten